- La directora general d’FP es reunix amb representants d’estudiants per a parlar sobre el desenvolupament del sistema d’FP Dual a la Comunitat
- La trobada s’emmarca en la iniciativa ‘Veus x l’FP Dual’, de la Fundació Bertelsmann, que busca potenciar la participació dels estudiants per a la configuració de l’FP Dual del futur
- Per al curs 2024-2025 s’oferiran dos modalitats d’FP Dual, la general i la intensiva
La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, s’ha reunit amb representants d’estudiants que han exposat les seues experiències i suggeriments de cara a la implementació de la nova llei d’FP Dual en el curs 2024-2025.
La directora general d’FP ha indicat que la nova FP Dual “situa les persones i la seua integració sociolaboral en el centre de tot el procés formatiu”. “Actualment tenim 5.102 alumnes realitzant projectes d’FP Dual a la Comunitat Valenciana, un 5 % de l’alumnat total de cicles formatius, i l’any que ve tot l’alumnat estarà en esta modalitat, la qual cosa suposa que tenim un gran repte per a la Conselleria d’Educació, els centres educatius, les empreses i els estudiants”.
Esta reunió forma part de la sèrie de trobades que està celebrant la Fundació Bertelsmann dins del projecte ‘Veus x l’FP Dual’, en el qual participen jóvens de tota Espanya i presenten les seues conclusions als responsables d’educació de les seues comunitats autònomes.
En concret, la directora general s’ha reunit amb Yaiza Diego, estudiant del cicle formatiu de grau superior en Animació Sociocultural i Turística al CIFP la Costera de Xàtiva, i Sofía Campos, estudiant del cicle formatiu de grau superior en Programació de la Producció en Fabricació Mecànica al CIFP Blasco Ibáñez de València.
Les dos jóvens han donat a conéixer les conclusions principals, iniciatives i propostes de millora, extretes d’una sessió de treball celebrada recentment i on van participar un grup de vora 20 estudiants dels centres educatius CIFP la Costera, IES Francesc Tárrega, IES Palmeral, CIFP Blasco Ibáñez i IES Abastos.
Marta Armendia ha indicat que per al curs que ve “comptarem amb dos modalitats d’FP Dual. D’una banda, l’FP Dual general, semblant al model que fa 20 anys que s’aplica, i, d’altra banda, l’FP Dual intensiva, un model en alternança de treball i formació en centres i en empreses”. “Així també es produïx un canvi de paradigma, ja que a les competències professionals dels cicles formatius s’afigen les competències bàsiques de digitalització i sostenibilitat” ha afegit la directora general.
Inserció laboral
Per la seua part, les estudiants han assenyalat que l’FP Dual està sent una experiència positiva i han destacat que el principal avantatge és la inserció laboral que suposa esta modalitat. A més, han destacat la necessitat d’elaborar materials i comptar amb ferramentes informatives per a donar a conéixer l’oferta d’FP.
Així mateix, Ignacio de Benito, responsable del projecte ‘Veus x l’FP Dual’ de la Fundació Bertelsmann, ha volgut ressaltar la necessitat d’integrar els jóvens de manera activa i fer que participen en la implementació de la llei, ressaltant que “és primordial posar a la disposició dels jóvens espais on puguen intercanviar els seus punts de vista, plantejar les seues propostes i desenvolupar àmbits de millora, assegurant que les seues veus són escoltades i tingudes en compte per a la presa de decisions que afectaran directament la seua formació i futur laboral”.
El conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha saludat les estudiants participants en la reunió.