Parlarem del què volem per al poble i consensuarem un programa a 4 anys abans de negociar cap càrrec o responsabilitat.
Després de diverses deliberacions i anàlisis al llarg de la setmana, el nostre col·lectiu ha acordat encetar les negociacions per un govern progressista al nostre poble. Compromís és una força d’esquerres i no pactarà governs a l’Alcúdia de Crespins amb propostes de dreta. Mostrem tot el nostre respecte a la gent que ha triat opcions de dreta al nostre poble, però fer altra cosa seria trair la confiança de la gent que ens ha votat amb un programa d’esquerres. D’altra banda, aquest acord no implica un suport automàtic a una coalició de govern amb el PSOE. Som fidels al nostre costum de parlar primer què s’ha de fer, després de com s’ha de fer i finalment de càrrecs, responsabilitats i el seu repartiment. Qualsevol pacte de govern estarà supeditat al desenvolupament d’un programa de govern progressista amb un programa de millora del poble i la seua qualitat de vida.
Com ha declarat el nostre secretari local Xavi Delgado “és el que vam fer el 2015, parlar del poble que volíem i com arribar a eixos resultats. En saber això és quan hem de decidir qui ocupa els càrrecs i perquè. De poc serveix una regidoria o una alcaldia si no es sap per a què es vol”. D’altra banda Delgado també ha afirmat “hem de reflexionar tots, han passat quatre anys i ni govern ni oposició hem sigut capaços d’alterar l’equilibri electoral del nostre poble. Tots ens hem quedat més o menys com estàvem. A més a més, l’abstenció ha pujat i ens trobem amb un panorama al que la ciutadania està mostrant desafecció al seu propi ajuntament que és l’administració més propera. Pot tenir moltes explicacions i causes molt motivades, però això ha de ser sempre preocupant. Cal que alguna cosa canvie a aquest govern per a que la gent es torne a sentir identificada amb el seu propi municipi. No podem caure a la trampa del continuisme, hem de ser capaços de reactivar a la ciutadania i fer-la participar al govern i les institucions”.
A hores d’ara s’està acordant ja un calendari de trobades per a negociar un possible pacte de govern de progrés. En paraules del nostre alcaldable Pepe Garrigós “Abordem aquesta negociació amb il·lusió. Hem treballat molt durant quatre anys i ara volem altres quatre per a millorar els resultats del nostre treball i plantejar noves propostes per fer un poble encara millor.”