- El cap del Consell mantindrà trobades amb operadors turístics i companyies aèries per a reforçar la presència de turistes internacionals al llarg de tot l’any
- Indica que l’aposta del Consell per la desestacionalització i el mercat nacional es reflectix en accions com el Bo Turístic 2024 o el programa de turisme de l’IMSERSO
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, acudirà a Fitur 2024 amb l’objectiu de reforçar la posició de la Comunitat Valenciana com a destinació turística de primer orde, tant en el mercat nacional com l’internacional. En Fitur, el cap del Consell mostrarà l’‘Actitud Mediterrània’ per a incrementar les oportunitats de negoci del sector turístic i incrementar l’arribada de turistes durant tot l’any.
Per a fer-ho, el president mantindrà una intensa agenda de reunions amb els principals turoperadors i les empreses de mobilitat per a “atraure més turistes a la nostra Comunitat durant tot l’any, aprofitant la riquesa, el clima i l’atractiu de la nostra terra els 365 dies”.
Carlos Mazón donarà suport a les empreses i entitats valencianes presents en Fitur, “vertaderes protagonistes d’este esdeveniment en un any rècord en participació”, que comptaran amb la col·laboració de la Generalitat “per a afavorir el seu negoci i fer més atractiva la Comunitat als turistes”.
En esta edició de Fitur, que tindrà lloc del 24 al 28 de gener a Madrid, participaran més de 500 coexpositors en l’estand de la Comunitat Valenciana, 261 dels quals seran empreses i entitats turístiques, entre les quals cal assenyalar la participació de 158 firmes especialitzades en producte, 19 tecnològiques o 28 en la zona de festivals. El màxim representant de l’executiu valencià ha insistit que l’objectiu final d’esta fira és que “les nostres empreses tanquen acords i amplien el seu negoci per a vendre el nostre producte i la nostra destinació”.
La Comunitat Valenciana disposarà d’un estand de 2.050 m² que reflectirà l’‘Actitud Mediterrània’, una proposta que convida tots els visitants a la Comunitat a “viure en primera persona la passió, l’esforç, la identitat, la llum i l’ànima del Mediterrani”, assegura Mazón.
Reforçar l’activitat turística
La delegació valenciana, encapçalada pel president, realitzarà més de 200 activitats durant la fira centrades a establir acords i ampliar contactes amb els principals operadors turístics, companyies aèries, agents de viatge o professionals de diversos àmbits, entre altres.
El cap del Consell tindrà reunions amb turoperadors com ara Jet 2 Holidays o Booking; companyies de transport com Ryanair, Vueling, Ouigo, Baleària i Vectalia, o empreses hoteleres com Magic Costa Blanca-Marina d’Or. Així mateix, assistirà a les presentacions de les destinacions de la Comunitat Valenciana com ara Costa Blanca, València Capital Verda Europea o el preolímpic de l’esport, entre altres.
El dijous 25, dia de la Comunitat Valenciana, el president avançarà els objectius estratègics i les accions de la Generalitat per a donar suport a l’activitat turística, i farà un recorregut pels estands per a conéixer de primera mà les novetats de les marques turístiques de la Comunitat i les perspectives de negoci de les empreses presents en Fitur.
Mazón ha subratllat que la Generalitat està treballant junt amb tots els agents implicats a “posicionar la Comunitat Valenciana com a primera destinació totalment sostenible” i posar en marxa accions que “afavorisquen la desestacionalització del sector”. En este sentit, ha recordat iniciatives com el Bo Turístic 2024 o el programa de turisme de l’IMSERSO per a “atraure-hi visitants els 365 dies de l’any”.
A més, la Generalitat fomentarà en Fitur l’ampliació de noves activitats lligades al turisme en mercats altament en alça, com ara l’esportiu, el cultural o l’LGBTI+, que tindran el seu propi espai en el marc de la Fira de Turisme.