La regidora Xelo Angulo valora molt positivament la coordinació entre els equips presencials i de teletreball amb entitats socials i residències
El departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Xàtiva ha realitzat un informe de les actuacions que s’han realitzat en aquests primers quinze dies de confinament després de decretar-se l’Estat d’Alarma per la crisi sanitària provocada per la propagació de la Covid-19.
La regidora de Benestar Social Xelo Angulo ha valorat molt positivament la coordinació entre els equips presencials i de teletreball, així com en les entitats socials i residències. En total, cada dia es produeixen una mitjana de 130 gestions diàries pel que fa a alimentació i tràmits d’emergència. En aquest sentit cal recordar que s’ha reforçat l’atenció als sectors més vulnerables, amb un telèfon d’atenció a majors (96 228 98 16), l’ampliació dels serveis i professionals del Servei d’Ajuda a domicili, l’entrega de Xecs d’alimentació a les famílies més necessitades, l’atenció als autònoms en dificultats de pagament de lloguer de l’habitatge com a conseqüència de la Covid-19 i l’atenció a les persones sense sostre.
El Departament s’ha reforçat també amb personal professional especialista de l’àrea com ara treballadors socials, educadors o personal de TASOC per tal de respondre a totes les necessitats que estan obrint-se en aquest període de confinament de les famílies. A més a més s’ha reforçat el servei d’Ajuda a Domicili doblant el nombre de professionals propis, degut a l’ingent volum de treball social que es demanda en aquesta situació.
El departament de Benestar Social ha informat de que la demanda de vals d’alimentació s’ha incrementat considerablement, superant la seixantena en la segona setmana, sent en molts casos demandats per persones que no han estat usuàries de Serveis Socials en l’últim any, o que sí ho han estat però als quals se’ls ha vist modificada la situació econòmica. Pel moment s’han validat 17 vals d’alimentació, que oscil·len entre els 430 i els 885 euros segons els ingressos econòmics del mes anterior. S’està realitzant el seguiment del subministrament d’aliments als beneficiaris a través de supermercats locals, que han informat de que el servei està desenvolupant-se correctament i que els productes facilitats responen a aquells estipulats com a primera necessitat.
Pel que fa a les persones sense sostre, s’ha pogut identificar a dues persones que compten amb un servei d’alimentació i també d’higiene personal, facilitat per l’Ajuntament de Xàtiva, junt a altres serveis com ara donació de roba i un lloc per a dormir.
Fins la passada setmana, els serveis de Benestar Social de l’Ajuntament de Xàtiva havien atès més d’una quarantena de telefonades, destacant aquelles encaminades a l’ajuda per a la compra d’aliments i productes farmacèutics. La resta de telefonades demandaven ajuda alimentària, informació a les ajudes de lloguer, orientació en atenció a menors a discapacitat o altres patologies, ajuda per activar els xecs de beca menjador o atenció psicològica.