Xàtiva, 3 de desembre de 2025.
La localitat barcelonina de Granollers va acollir del 28 al 30 de novembre una nova edició del Campionat d’Espanya Sub-15, una de les cites més importants del calendari nacional en el tram final de la temporada 2025. Fins allí es va desplaçar l’esportista del Club Bàdminton Xàtiva, Arnau Ballester, acompanyat pel tècnic del club, Javier Alcázar. Ballester va aconseguir classificar-se tant en la prova d’individual masculí com en la modalitat de dobles mixt al costat de la seua companya Naia Romero (C.B. Énguera).
El Pavelló Municipal del Congost va reunir durant el cap de setmana a un total de 156 esportistes procedents de tot el país, que van afrontar amb gran intensitat un dels campionats més exigents de l’any.
Participació en individual masculí
La competició va arrancar el divendres amb els partits d’individual masculí. Arnau va saltar a la pista en la tercera ronda, on es va mesurar al jugador gallec Xoán Balboa. Malgrat oferir un bon nivell de joc, el xativí va acusar la falta de ritme i va cometre alguns errors no forçats en moments clau. La trobada va finalitzar amb victòria per al gallec per 21-14 i 21-13, qui posteriorment aconseguiria els quarts de final.
Ajustada trobada en dobles mixt
En la modalitat de dobles mixt, Arnau Ballester i Naia Romero encaraven la competició amb bones sensacions després de la seua destacada actuació en el recent Màster Sub-15 celebrat també a Granollers. El seu primer partit els va enfrontar a la parella formada per Izan Baltà i Valeria Emperador, en un dol renyit i ple d’alternances.
Els valencians es van avançar emportant-se el primer set per 16-21, però els seus rivals van reaccionar en el segon, que va concloure amb un ajustat 21-19. El tercer i definitiu set va estar marcat per la igualtat de principi a fi. Encara que Arnau i Naia van aconseguir remuntar un mal inici, la fortuna no els va acompanyar en els punts finals i van cedir per un altre atapeït 21-19, després de 40 intensos minuts de joc.
Inici de la competició aleví dels Jocs Escolars a Énguera

El dissabte 29 de novembre va tindre lloc a Énguera la primera jornada dels Jocs Escolars de la Comunitat Valenciana per a la categoria aleví. La competició, de caràcter provincial, va reunir en el Pavelló Municipal Jaime Alegre a 32 joves esportistes, entre ells sis representants del Club Bàdminton Xàtiva.
Els jugadors xativins van signar un notable inici de temporada. Van destacar Aaron Fasanar i Adolfo Costa, els qui van sumar quatre victòries cadascun (dues en individual i dues en dobles, sent parella). També va sobreeixir Guillem Granero, amb tres victòries de quatre possibles. En conjunt, el club va aconseguir un 58% de victòries en individual i un 50% en dobles, xifres que reflecteixen el bon estat de forma del grup.
Els esportistes del C.B. Xàtiva continuaran entrenant per a preparar la segona jornada de la competició.
Agenda esportiva – Màster Sènior a Toledo
Del 6 al 7 de desembre, la localitat de Toledo acollirà una nova prova del circuit nacional Màster Sènior. El Pavelló Poliesportiu Santa María de Benquerencia serà l’escenari que reunirà 196 esportistes en l’última competició de la temporada per a aquesta categoria.
El Club Bàdminton Xàtiva tornarà a estar representat per alguns dels seus jugadors més experimentats.
Redacció i fotografies: Javier Alcázar Tomás.












