L’Ajuntament incorporarà a l’edifici aules homologades per a optar a nous tallers d’ocupació en obres, jardineria o treballs forestals
El ple de la Diputació de València ha aprovat aquest 20 d’octubre una nova subvenció nominativa de 700.000 euros per a l’Ajuntament d’Ontinyent, destinada a la construcció del nou magatzem municipal d’obres a les antigues naus ferroviàries d’ADIF. Amb aquesta aportació, la contribució de la institució provincial a fer possible aquesta infraestructura superarà el milió d’euros, sumant els 300.000 euros concedits en 2024 per a la compra de les naus i els 20.000 euros aportats en 2025 per a redactar el projecte del nou edifici.
La vicepresidenta primera de la Diputació de València i diputada de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix, ha destacat en la seua intervenció en el ple que es tracta d’una actuació que, encara que no sempre és de les més visibles, resulta fonamental perquè els serveis municipals funcionen millor. Segons destacava, aquesta actuació “permetrà disposar d’unes instal·lacions adequades per a organitzar i guardar materials, ferramentes, maquinària i vehicles. Una millora que facilitarà el treball de les brigades municipals, permetrà optimitzar els recursos i ajudarà a donar una resposta més àgil a les necessitats de manteniment de la ciutat”, assenyalava.
No sols això, sinò que, a més a més, l’Ajuntament d’Ontinyent pretén incorporar al nou edifici aules homologades per a optar a aconseguir nous tallers d’ocupació per a especialitats com obres, jardineria o treballs forestals, “per continuar apostant per les polítiques d’ocupació que fan falta en municipis d’interior com Ontinyent”, assenyalava.
Enguix ha subratllat també la importància de la cooperació entre administracions per a donar resposta a necessitats concretes dels municipis, ja que “es destinen 700.000 euros a una actuació que ajudarà Ontinyent a millorar l’organització dels seus serveis i els mitjans amb què treballen els seus professionals”. La diputada ha afegit que les inversions que milloren el funcionament dels serveis públics “acaben traduint-se en una millor qualitat de vida per als veïns i veïnes d’Ontinyent”.
La nova subvenció permetrà avançar en la construcció de les instal·lacions que concentraran els recursos materials i logístics del departament municipal d’Obres. L’objectiu és millorar l’organització dels materials, les ferramentes i els vehicles, optimitzar la logística de les brigades i facilitar les tasques de manteniment de les infraestructures i els espais públics de la ciutat. A més, el nou edifici haurà de permetre una millor conservació i custòdia dels materials municipals, així com unes condicions de treball més adequades per al personal.
La intervenció s’emmarca en el procés iniciat amb la compra de les naus de l’estació de tren que l’Ajuntament utilitzava com a magatzem municipal mitjançant un contracte de lloguer amb ADIF. En octubre de 2024, la Diputació va concedir 300.000 euros per a facilitar-ne l’adquisició, una operació que permetia eliminar progressivament la despesa de lloguer i incorporar l’espai al patrimoni municipal. Posteriorment, en 2025, la institució provincial va aportar altres 20.000 euros per a la redacció del projecte del nou edifici. Natàlia Enguix recordava que en conjunt, les tres aportacions provincials aconseguides sumen 1.020.000 euros per a fer possible la compra de l’espai, la redacció del projecte i ara la construcció del nou magatzem d’obres d’Ontinyent.












