Els populars repartiran Senyeres el pròxim dilluns 6 d’octubre, a les 10:30 hores a la Plaça del Mercat, perquè el veïnat les penge als seus balcons amb motiu del 9 d’Octubre
XÀTIVA. El Partit Popular de Xàtiva celebrarà el pròxim dilluns 6 d’octubre, a les 10:30 hores a la Plaça del Mercat, una nova edició de la iniciativa «Trau la Senyera». Durant l’acte, la formació repartirà Senyeres entre els veïns i veïnes per tal d’animar-los a col·locar-les als seus balcons i finestres de cara a la festivitat del 9 d’Octubre.
El portaveu del PP de Xàtiva, Marcos Sanchis, ha assenyalat que la proposta pretén que, al llarg d’aquests dies i especialment el dia de la Comunitat Valenciana, la ciutat s’ompli de Senyeres i es converteixi en «una celebració oberta a tots els xativins, independentment del que pensen o a qui voten».
«El dia 6 volem repartir Senyeres entre els nostres veïns perquè el 9 d’Octubre estiguen presents als balcons de tota Xàtiva. Volem reivindicar amb normalitat i sense complexos la nostra història, la nostra cultura i els símbols que compartim com a valencians», ha afirmat Sanchis.
Des del grup popular recorden que tant la Senyera coronada com l’Himne Oficial de la Comunitat Valenciana són símbols reconeguts legalment de tots els valencians i consideren que les institucions han de contribuir a prestigiar i respectar allò que representa al conjunt de la ciutadania.
«Els símbols són de tots»
Per a Sanchis, aquesta reivindicació cobra una especial importància a Xàtiva davant les diferències que durant els últims anys s’han produït al voltant del tractament dels símbols valencians en els actes institucionals.
En aquest sentit, el PP ve qüestionant la decisió del govern local encapçalat per Roger Cerdà de prescindir de la lletra de l’Himne Oficial en determinats actes, una posició que els populars consideren difícil d’entendre quan la mateixa legislació valenciana estableix que l’Himne Oficial està constituït tant per la música de José Serrano com per la lletra de Maximiliano Thous.
A aquesta situació s’afegeix, segons critica el PP, l’actitud que atribueixen a Xàtiva Unida, soci de govern de Cerdà, els representants del qual han romàs assentats durant la interpretació de l’Himne en diversos actes institucionals.
«Nosaltres respectem que cada formació política tinga la seua ideologia, però les institucions representen a tots. La Senyera i l’Himne no són del PP, ni del PSOE, ni de cap partit. Són símbols oficials de tots els valencians i mereixen respecte», ha conclòs el portaveu popular.












