Xàtiva, 28 de setembre de 2026.- Xàtiva acollirà aquest dijous i divendres, 1 i 2 d’octubre, les jornades de la Xarxa Temàtica «Educació i Cultura en la ciutat: comunitat, sentit crític i creativitat» de Ciutats Educadores, una trobada que reunirà al voltant de 40 responsables polítics i tècnics d’educació de diferents ciutats.
La presentació de les jornades comptarà amb la participació de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la regidora d’Educació, Amor Amorós. Xàtiva forma part de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores i, en aquest marc, participa en aquesta xarxa temàtica, que durant els darrers dos anys ha estat coordinada per la ciutat de Granollers.
Les jornades, que se celebren aproximadament cada tres mesos i alternen sessions presencials i en línia, tenen com a objectiu posar en valor els projectes educatius desenvolupats per les diferents ciutats participants i generar un espai d’intercanvi d’experiències. En aquest sentit, la xarxa funciona com un autèntic laboratori de projectes, on les ciutats presenten les seues iniciatives, comparteixen els resultats obtinguts i analitzen tant els aspectes que han funcionat com aquells que poden ser millorats, amb la finalitat d’extraure noves idees i enriquir les polítiques educatives municipals.
En aquesta ocasió, Xàtiva serà també protagonista de les jornades amb la presentació de dos dels seus projectes vinculats a l’educació i la cultura: el Firall i el Corpus. Es tracta de dues iniciatives en què l’alumnat dels centres educatius de la ciutat participa activament, especialment a través de la dansa, del coneixement i la vivència de les tradicions locals.
Les jornades inclouran dues visites d’estudi a aquestos projectes educatius que permetran a les ciutats participants conéixer de primera mà el treball amb l’alumnat. La visita al Corpus tindrà lloc dijous, mentre que divendres es presentarà el projecte del Firall a Casa Cuesa, la casa restaurada vinculada a Pep Gimeno «Botifarra».
La regidora d’Educació, Amor Amorós, ha destacat “la importància de ser amfitriona en la xarxa de ciutats educadores, ja que ens permet donar difusió a la innovació en matèria pedagògica”. I ha afegit: “Poder compartir i treballar amb altres ciutats educadores ajuda a crear vincles professionals i a generar coneixement”.












