Xàtiva, 10 d’agost de 2026.- El Jardí El Palasiet es consolida un any més com un dels espais escènics de referència de la Fira d’Agost de Xàtiva. Del 15 al 19 d’agost, l’espai acollirà una variada oferta que combinarà música, teatre i tradició popular. Totes les vetlades començaran a les 23:00 hores i seran d’entrada lliure i gratuïta per a tots els assistents.
Homenatges, teatre faller i rock per a cinc nits d’estiu
La gira cultural arrencarà el divendres 15 d’agost amb la Nit de concert per al record, dedicada a dues figures representatives de la música local: Bruno Lomas i Mike Canon. Sota el títol «Tribut a Bruno Lomas. Reconeixem Mike Canon», Raúl Jorques i Los Saitis, juntament amb la col·laboració de Rincón Clandestino, oferiran un repàs pel millor rock and roll de la història de la ciutat.
El dissabte 16 d’agost tindrà lloc la primera Nit de sainets, on les comissions falleres prendran l’escenari:
- Falla del Raval: «Al Raval no fallem mai» (comèdia costumista de casal).
- Falla Sant Feliu: «Quarantena» (història ambientada en un teatre abandonat amb tocs de futur distòpic).
- Falla El Cid – Plaça de la Trinitat: «Un dia en la pastisseria de Perla» (situacions divertides al voltant d’un negoci de barri).
La música d’autor tornarà el diumenge 17 d’agost amb la intervenció de Noah Histeria, la reconeguda banda xativina de rock progressiu amb una dècada de trajectòria i projecció en festivals com el Resurrection Fest o el Z! Live.
El dilluns 18 d’agost serà el torn de la segona Nit de sainets, amb tres noves propostes humorístiques:
- Falla Avinguda de Selgas i Adjacents: «Colombaire de profit» (embolics d’un sabater aficionat als coloms).
- Falla Sant Jordi: «La rutina diària de Sant Pere» (crítica social i humor a les portes del cel).
- Falla Espanyoleto: «San… Serení del Monte» (enganys familiars al voltant d’un fals sant).
La cloenda de la programació arribarà el dimarts 19 d’agost amb la formació Los Bonitos Redford, que convertirà El Palasiet en un «karaoke gegant» amb versions dels grans clàssics del rock nacional i internacional dels anys 80 i 90.
Amb aquesta aposta, el Jardí El Palasiet reforça el seu paper com a punt de trobada cultural obert a tota la ciutadania, donant visibilitat al talent i les tradicions de Xàtiva. La informació completa sobre la resta de la programació firal es pot consultar al web oficial firaxativa.com.












