La Conselleria de Sanitat desplega un pla històric d’inversions al Departament de Salut per a incorporar equips d’última generació, crear la Unitat de Salut Mental Infanto-Juvenil més gran de la Comunitat i ampliar un 43 % el futur centre de salut La Murta.
6,1 milions d’euros per a transformar l’Hospital Lluís Alcanyís
L’Hospital Universitari Lluís Alcanyís de Xàtiva està desenvolupant un important pla de renovació tecnològica i millora d’infraestructures des del passat exercici, amb un pressupost que supera els 6,1 milions d’euros entre adquisició d’equipament sanitari i obres d’adequació de espais.
- Nou equipament clínic (més de 4,4 milions d’euros): S’han incorporat ecògrafs de darrera generació en serveis com Medicina Interna, Traumatologia, Rehabilitació, Radiologia, Ginecologia, Endocrinologia, Unitat del Dolor, Cardiologia, Urgències Generals i la Unitat de Curta Estada (amb una inversió superior als 725.000 €).
- Diagnòstic i tractament avançat: Destaca un nou equip de funció pulmonar amb cabina pletismogràfica, un làser CO₂ per a quiròfans, un sistema de monitoratge per a Medicina Interna (més de 335.000 €) i un nou mamògraf d’última generació per a agilitzar diagnòstics.
- Propera incorporació de 1,3 milions en equips: Mitjançant el nou sistema dinàmic d’adquisició, s’afegiran nous mitjans tecnològics, incloent-hi la renovació integral de les televisions de les habitacions per monitors Smart TV per a millorar el confort dels pacients.
- Modernització d’espais (més de 1,7 milions d’euros): Ja s’ha executat l’ampliació de l’àrea d’ecografies de Radiologia (amb dues noves sales) i la renovació completa de la climatització a Hemodiàlisi. En breu s’actuarà en la normativa contra incendis, panells d’aïllament del bloc quirúrgic, aigua calenta, ascensors, accessos a Urgències i tractament d’aire.
L’Atenció Primària de Xàtiva es reforça amb 1,5 milions d’euros
A les millores de l’hospital se sumen les actuacions en els centres d’Atenció Primària de la ciutat. Des de 2025, la Conselleria ha injectat prop de mig milió d’euros en infraestructures i més d’un milió d’euros en la renovació de l’equipament d’aquests centres.
Projectes clau de futur a la ciutat
El nou Centre de Salut La Murta creix un 43 %
La Conselleria ha modificat el projecte inicial del nou centre de salut La Murta per a augmentar la seua superfície assistencial fins als prop de 3.000 metres quadrats (fronte als 1.974 m² previstos en un inici).
Amb una inversió de 7,5 milions d’euros, l’edifici de tres plantes se situarà entre l’avinguda del Ferrocarril i el carrer Àngel Lacaye, i albergarà Medicina de Família, Infermeria, Extraccions, Rehabilitació, Treball Social, la Unitat de Conductes Addictives i serveis generals.
La Unitat de Salut Mental Infanto-Juvenil més gran de la Comunitat
L’Hospital Lluís Alcanyís acollirà una nova Unitat de Salut Mental Infanto-Juvenil de 575 metres quadrats, convertint-se en la de major grandària de tota la Comunitat Valenciana.
Amb un pressupost superior als 1,5 milions d’euros (la licitació de la qual està prevista per a enguany), aquesta instal·lació permetrà augmentar la plantilla professional: comptarà amb dos psiquiatres, tres psicòlegs clínics, una infermera, un treballador social, un administratiu i un terapeuta ocupacional.












