Ulises Iaschuk es corona doble subcampió autonòmic a Castelló, mentre que Guillem Casesnoves i Adolfo Benito competeixen al màxim nivell a Palma de Mallorca
XÀTIVA. — Intens i reeixit cap de setmana de competicions per al Club Natació Xàtiva, que ha demostrat el seu gran nivell tant en l’àmbit autonòmic com en l’estatal, aconseguint medalles i destacades posicions en les dues cites esportives més importants de la temporada d’estiu 2025-2026.
Doble plata de llei al Campionat Autonòmic Infantil d’Estiu
Els dies 27 i 28 de juny es va disputar el Campionat Autonòmic Infantil d’Estiu de la temporada 2025-2026 a la Piscina Municipal de 50 metres «El Saladrar» de Castelló. Una competició d’alt nivell que va comptar amb la participació de 343 nedadors pertanyents a 46 clubs de la Federació de Natació de la Comunitat Valenciana (FNCV).
El Club Natació Xàtiva va estar excel·lentment representat per un nodrit grup de joves promeses. En la categoria infantil de 2012 van competir Laia González, Carlos Tormo, Pablo Oltra, Quico Martínez i Pablo Sanchís. Per la seua part, en la categoria infantil de 2011 van participar Mia Vidal, Ulises Iaschuk i Fausto Revert.
El gran protagonista de la delegació xativina va ser Ulises Iaschuk, qui va aconseguir dues medalles de plata de gran valor esportiu. Iaschuk es va proclamar subcampió autonòmic en la prova dels 50 metres lliures amb un fantàstic crono de 25″62. Poc després, va repetir la fita en la prova de 50 metres papallona, pujant novament al segon escaló del podi com a subcampió autonòmic amb un temps de 26″98. Gràcies a aquests i la resta de resultats, l’equip masculí del Club Natació Xàtiva va aconseguir una meritòria catorzena posició en la classificació general per clubs.
Presència d’elit en el Campionat d’Espanya Absolut «OPEN TRIALS» Astralpool

De manera simultània, entre els dies 25 i 28 de juny, se celebrà el prestigiós Campionat d’Espanya Absolut d’Estiu «OPEN TRIALS» Astralpool a les instal·lacions de la piscina Son Hugo de Palma de Mallorca. Aquest esdeveniment de màxima exigència va reunir 523 nedadors integrats en 139 clubs de la Reial Federació Espanyola de Natació (RFEN).
El Club Natació Xàtiva va acudir a la cita balear amb dos dels seus nedadors de referència: Guillem Casesnoves i Adolfo Benito, els quals van quallar una notable actuació competint contra l’elit de la natació nacional.
Guillem Casesnoves va participar en el complet programa de braça (50, 100 i 200 metres). El seu resultat més destacat va arribar en la prova dels 200 metres braça, on va aconseguir classificar-se per a la Final B, finalitzant en una gran divuitena posició general. Així mateixa, en els 100 metres braça es va classificar en el lloc 37, i en la distància de 50 metres braça va ocupar la posició 53.
Per la seua banda, Adolfo Benito va prendre part en la prova de velocitat dels 50 metres esquena, signant una de les millors marques del club al tancar en una meritòria 25ena posició en una disciplina de centèsimes i altíssima competitivitat.
Amb aquestes brillants actuacions a Castelló i Palma de Mallorca, el Club Natació Xàtiva tanca un cap de setmana molt satisfactori que referma el gran treball del seu planter i dels seus nedadors absoluts.












