Els nadadors xativins destaquen en la 6ª jornada de la lliga Aleví dels Jocs Esportius, on Lucas Revert va batre el rècord provincial, i sumen quilòmetres solidaris en el Memorial Miguel Á. Vives contra el càncer infantil.
Xàtiva 18 de maig de 2026. – El passat cap de setmana del 16 i 17 de maig, el Club Natació Xàtiva va tornar a demostrar el gran nivell de la seua cantera participant en dues importants cites del calendari: la lliga Aleví a Oliva i un trofeu de caràcter solidari a Elx. Els jóvens esportistes van aconseguir nombroses primeres posicions i, fins i tot, una nova plusmarca provincial.
Lucas Revert bat el rècord provincial en la Lliga Aleví d’Oliva
El diumenge 17 de maig, la Piscina Municipal Coberta d’Oliva va acollir la 6ª jornada de la lliga Aleví XLIV Jocs Esportius, una competició que va reunir 122 nadadors procedents de 10 clubs de la Federació de Natació de la Comunitat Valenciana (FNCV). Els alevins (nascuts en els anys 2013 i 2014) van afrontar proves individuals de 200 m papallona, 50 m braça i 800 m lliures, a més dels relleus de 4X100 m estils mixt preparats per a l’ocasió.
El gran protagonista de la jornada va ser Lucas Revert (categoria 2013), qui va firmar una actuació històrica en imposar-se en els 50 m braça amb un crono de 33”18, marca amb la qual va aconseguir el rècord provincial. A més, Revert va arredonir el seu gran dia guanyant també la prova dels 800 m lliures amb un registre de 9’45”48.
La resta de la delegació setabense a Oliva també va brillar a un nivell excel·lent en les seues respectives categories:
- Ian Chust: Va aconseguir la primera posició en els 200 m papallona (2’37”3) i la segona en els 50 m braça (35”66).
- Lara Martí: Va ser segona tant en els 50 m braça (41”68) com en els 800 m lliures (10’25”96).
- Axel Arteche: Es va alçar amb la victòria en els 50 m braça de la seua categoria amb un temps de 41”74.
- Equip de relleus: El quartet format per Leyre Aguirre, Lucas Revert, Ian Chust i Lara Martí va dominar clarament el relleu de 4X100 m estils mixt, aconseguint la primera posició amb un temps de 4’52”81.
Nadadors participants a Oliva: Lara Martí, Lucía Pedernera, Leyre Aguirre, Chloe Iaschuk, Emili Patricia Lala, Axel Arteche, Julen Belda, Mario Sendra, Ethan Penades, Carles Cambra, Alexandru G. Ivan, Paula Rodríguez, Ian Chust, Lucas Revert, Jhoel A. Villacis i Ares Andreu.
Solidaritat i competició en el X Memorial Miguel Á. Vives d’Elx
La jornada de dissabte 16 de maig va estar marcada pel compromís social. El Club Natació Xàtiva es va desplaçar fins a la Piscina Coberta Municipal del Pavelló Esperanza Lag d’Elx (de 50 metres) per a prendre part en el X Memorial Internacional Miguel Ángel Vives per a les categories Aleví i Benjamí.
Este esdeveniment, organitzat pel Club de Tenis – Natació d’Elx, té com a objectiu principal recaptar fons per a la lluita contra el càncer infantil. La cita va comptar amb una massiva participació de 517 nadadors pertanyents a 26 clubs de diferents federacions de tota Espanya. El club xativí va estar representat per una destacada selecció de nadadors de les categories 2013 i 2014, complint amb escreix tant en la vessant esportiva com en el suport a esta causa tan necessària.
Nadadors participants a Elx: Lara Martí, Leyre Aguirre, Chloe Iaschuk, Axel Arteche, Julen Belda, Carles Cambra, Mario Sendra, Ian Chust, Lucas Revert, Jhoel A. Villacis i Ares Andreu.












