Xàtiva acull l’exposició solidària i la presentació del llibre de Carla Maronda, una lliçó de vida i superació

La Casa de la Cultura inaugurarà el pròxim 14 de maig l’exposició a benefici de l’associació «Tus manos son mis manos», on també es presentarà l’obra «El día que volví a abrir los ojos».

XÀTIVA (06/05/2026) G.M. – La Casa de la Cultura de Xàtiva es convertirà en l’escenari d’un dels actes més commovedors i solidaris de l’any. El pròxim dijous 14 de maig, a les 19.00 hores, s’inaugurarà una exposició benèfica en la primera planta del centre cultural, els fons de la qual aniran destinats íntegrament a l’associació «Tus manos son mis manos».

L’exposició estarà oberta al públic fins al 30 de maig, oferint als visitants l’oportunitat de col·laborar amb aquesta causa social mentre gaudeixen de la mostra artística.

Una història de superació: «El día que volví a abrir los ojos»

En el marc de l’acte d’inauguració, es durà a terme la presentació del llibre «El día que volví a abrir los ojos», de Carla Maronda. L’acte comptarà amb la presència de Marta Hernando per a la presentació del llibre, mentre que Rosa Barberá serà l’encarregada de presentar l’exposició. L’esdeveniment estarà amenitzat per la música en directe de la pianista Alejandra Torres.

L’obra de Carla Maronda narra una història de superació personal que ha commogut a milers de persones. El març de 2024, a l’edat de 25 anys, la vida de Carla va fer un gir radical en contraure una bactèria durant una intervenció rutinària. Després de sobreviure contra tot pronòstic, però havent patit l’amputació de braços i cames, la jove relata amb coratge el seu procés de reconstrucció i la seua nova vida.

Un relat sobre la resiliència

En el seu llibre, Maronda descriu amb gran sensibilitat com ha hagut d’aprendre a habitar «alguna cosa nova» i la importància del suport familiar, la teràpia i moments tan significatius com el retrobament amb el seu cavall, Bolero. «Aprender a vivir con prótesis no es volver a ser quien eras, es aprender a habitar algo nuevo», afirma l’autora.

Aquesta cita resumeix l’essència d’un llibre que és, sobretot, un cant a la perseverança i a la identitat, i que ara arriba a Xàtiva per a inspirar a tots els seus veïns i veïnes en una jornada marcada per la solidaritat.

No hay comentarios

Dejar respuesta