Xàtiva (València), 19 de novembre de 2025.- L’orquestra Nostrum Mare Camerata, dirigida per Jacobo Christensen, oferirà el programa Sólo NMC en un concert, que organitza l’Ajuntament de Xàtiva en col·laboració amb el Institut Valencià de Cultura (IVC) de la Generalitat Valenciana en el marc del Circuit Cultural Valencià 2025, amb el que debutarà en el Gran Teatre el divendres 21 de novembre a les 20h. La formació valenciana abordarà obres de Pablo Sarasate, Maurice Ravel, Jules Massenet, Pau Casals, Camille Saint-Saëns, Giacomo Puccini, Kurt Weill, Jacob Gade, Astor Piazzolla i Béla Bartók. 

Alfred Boluda, regidor de Cultura, assegura que “la veritat és que estem molt contents de poder gaudir ací a Xàtiva de l’espectacle de Nostrum Mare Camerata perquè és una proposta diferent fonamentada en la música clàssica però amb una mirada nova, actual, fresca”. L’edil indica que “és un projecte artístic independent sustentat en excel·lents músics joves i una direcció excepcional de Jacobo Christensen”, que brindaran un programa “molt divers i dirigit a tots els públics”. Boluda destaca que “és la primera vegada que Nostrum Mare Camerata, en la seua curta però exitosa trajectòria, actua a Xàtiva. I estem ben segurs que serà un gran èxit”.

Christensen, que ha realitzat una gira per Dinamarca recentment, ha manifestat que “estem molt il·lusionats amb aquest concert amb el qual debutem a Xàtiva per a compartir un exigent i bell programa amb el públic”. El músic valencià subratlla que “en Nostrum Mare Camerata estem encantats de presentar en la capital de La Costera el nostre projecte més especial fins avui, Sólo NMC, en el qual abordarem obres de referència de la música clàssica i contemporània de grans compositors”.

El director, que confereix el seu particular segell i visió a l’orquestra i ha realitzat diversos arranjaments en les obres amb el compositor i pianista Jesús Debón, assenyala que el concert “és un viatge musical per diferents èpoques, estils i estètiques”, i apunta que “en lo personal, és especialment emocionant per a mi perquè tinc familiars a Xàtiva”.

El programa inclourà les obres Aires gitanos de Pablo Sarasate, Pièce en forme de Habanera de

Maurice Ravel, Élegie de Jules Massenet, El cant dels ocells amb els arranjaments de Pau Casals i Jacobo Christensen, Danse macabre de Camile Saint-Saëns, Crisantemi de Giaccomo Puccini, Youkali de Kurt Weill, Tango Jalousie de Jacob Gade, Invierno porteño d’Astor Piazzolla, i Romanian folk dances de Béla Bartók. 

Per aquest repertori, Christensen (direcció i violí) comptarà amb les cantants Constança Pínter (soprano) i Ángela Lindo (mezzosoprano); els violinistes María Ferrando, Júlia Ferriol, María Gil, Sergi Bretó i Iago Huerta; els violistas Irene Juan, Alberto Marqués i Teresa Roldán; els violoncel·listes Guillermo Úbeda i Javier Costa; i el contrabaixista Roberto Sanhermelando.

Connexió profunda amb la música

Nostrum Mare Camerata és un projecte artístic que des de 2021 impulsa diverses iniciatives com a concerts, espectacles escènics i activitats educatives amb esforç, il·lusió, compromís i un propòsit clar: “fomentar una connexió profunda i conscient amb la música”. La formació, baix el lideratge del violinista i director Jacobo Christensen, ofereix per a les seues actuacions i concerts diverses propostes: Embrujo, Lux, Requiem, Agitato, Alma mater, Entre el tango y la habanera, Furor amoris y Zeitgeist, amb les quals pretén reinventar l’experiència del concert i “portar la música clàssica a un lloc autèntic i emocionant”. 

L’orquestra, amb una mirada valenta i respectuosa cap a la tradició i un so cuidat al detall, publicarà el seu primer treball discogràfic, editat per Audis Phonograph, al desembre de 2025. L’àlbum reunirà algunes de les peces més emblemàtiques de la formació al costat de composicions i arranjaments creats especialment per a aquesta producció, que conforma un viatge sonor intens i vibrant: una explosió d’emocions i passions, amb la melancolia i el dolor. 

Jacobo Christensen

Jacobo Christensen, fundador i director artístic de Nostrum Mare Camerata, orquestra a la qual transmet la seua visió personal, actua a Espanya, els Estats Units, la Xina, Suïssa, Dinamarca, França, Itàlia, Hongria, Àustria, Eslovàquia i Portugal interpretant alguns dels concerts per a violí més emblemàtics del repertori. Ha guanyat diversos premis internacionals com el Concours International de Jeunes Musiciens Crescendo (Ginebra), el Concurs Internacional Pozuelo de Alarcón (Madrid) o el Prix du Cap Ferret Music Open (França), i ha sigut guardonat també amb el

Premi d’Interpretació de la Societat de Concerts d’Alacant i guanyador del II Certamen de Joves Solistes de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana.

El músic hispano-danés, nascut a València i format a l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid (ESMRS) amb Yuri Volguin i Zakhar Bron i en la Accademia Stauffer de Cremona amb el llegendari Salvatore Accardo, ha treballat amb mestres com Kolja Blacher, Gil Shaham, Viktoria Mullova, Vadim Repin, Marco Rizzi, Boris Kushnir, Massimo Quarta, Mihaela Martin, Sergei Ostrovski o Boris Belkin, entre altres. En 2021, com a membre del Cuarteto Albéniz, va rebre de mans de la Reina Sofia el reconeixement al quartet més excel·lent de la ESMRS.

Christensen, que va agafar per primera vegada un violí als dos anys, ha dirigit a Nostrum Mare Camerata des del seu debut en el Teatre Olympia de València al juliol de 2021, en prestigiosos festivals i auditoris. En 2025 crea el seu propi segell discogràfic, Audis Phonograph, en col·laboració amb Aoide, Art i Cultura.       

No hay comentarios

Dejar respuesta