Xàtiva, 10 de novembre de 2025. El Grup Municipal del Partit Popular de Xàtiva ha expressat la seua “profunda decepció” després del vot en contra de l’equip de govern, format per PSOE i Xàtiva Unida, a la moció presentada pels populars perquè el municipi s’adherisca al Pla VIU de la Generalitat Valenciana. Aquesta iniciativa autonòmica cerca fomentar la construcció d’habitatge públic de protecció oficial (VPO) en règim de lloguer o compra assequible, a través de la col·laboració públic-privada.
El PP va recordar que més de 300 municipis de la Comunitat Valenciana ja formen part del programa, amb més de 3.000 habitatges en marxa, incloent-hi localitats governades pel Partit Socialista, com Sagunt o Alcoi. “Mentre en altres ciutats socialistes s’està construint habitatge públic, a Xàtiva el PSOE i Xàtiva Unida voten en contra, renunciant a oferir als nostres veïns les mateixes oportunitats”, va assenyalar el portaveu popular, Marcos Sanchis.
Durant la seua intervenció en el ple, Sanchis va retraure a l’alcalde Roger Cerdà l’incompliment de la promesa realitzada en 2019 de destinar una línia anual de 100.000 euros per a ajudes al lloguer jove. “Han passat sis anys i no s’ha consignat ni un sol euro. Això significa que Cerdà deu ja més de 600.000 euros als joves de Xàtiva”, va denunciar.
El portaveu va subratllar que “és un insult als joves parlar d’habitatge mentre se’ls nega qualsevol suport real per a emancipar-se” i va defensar que el Pla VIU suposa “una oportunitat real per a ampliar el parc públic d’habitatge i oferir alternatives d’accés assequible”.
Sanchis també va alertar que el preu mitjà de l’habitatge a Xàtiva supera actualment els 1.000 euros per metre quadrat, “el nivell més alt en més d’una dècada”, i va lamentar “la falta de visió del govern de Roger Cerdà, que anteposa la ideologia a les solucions que necessita la ciutadania”.
“El vot en contra del PSOE i Xàtiva Unida demostra la seua desconnexió amb la realitat i la seua falta de compromís amb els problemes de la gent. No es pot presumir de polítiques socials i al mateix temps rebutjar la principal eina autonòmica per a garantir l’accés a l’habitatge”, va concloure Sanchis.
El Partit Popular va reafirmar el seu compromís amb una política d’habitatge “actiu, moderna i al servei dels veïns”, i va anunciar que continuarà impulsant proposades per a ampliar l’oferta d’habitatge públic i afavorir l’emancipació dels joves i el benestar de les famílies xativines.












