Canals, 12 de setembre de 2025– Després de més de 35 anys de constants dificultats i reinvencions, el Club Natació la Costera ha alçat la veu per a exigir una piscina coberta a Canals. L’entitat, que ha superat la falta d’instal·lacions, la pandèmia i els alts costos per a seguir avant, afirma que la situació ha arribat a un punt crític i que l’espera no pot prolongar-se més.
Tres dècades d’obstacles
Amb una població de més de 13.000 habitants, Canals no ha comptat amb una piscina adequada per als seus esportistes. Durant 35 anys, el Club Natació la Costera ha hagut de recórrer a solucions extremes per a poder entrenar. Els seus inicis ho van portar a desplaçar-se a localitats llunyanes com Gandia o València. Encara que més tard es van habilitar algunes piscines en el municipi, aquestes eren de dimensions molt reduïdes, de 10 o 16 metres. A més, l’ús de les instal·lacions en altres localitats de la comarca implicava costos elevats que el club no podia assumir fàcilment.
Malgrat aquestes adversitats, el club mai ha deixat de créixer. En l’actualitat, compta amb 392 usuaris actius i ha aconseguit mantindre la seua activitat dividint els entrenaments en tres piscines diferents: una de 20 metres a 15 km de Canals, la de 25 metres dels Pereres a Xàtiva i la de 16 metres a Canals.
Un col·lapse imminent
La paciència del club ha arribat al seu límit degut a un col·lapse en les instal·lacions de tota la comarca. El recent tancament per obres del poliesportiu municipal d’Ontinyent i la piscina del gimnàs Avança Fitnes a Xàtiva ha saturat per complet la resta de les piscines, com les dels Pereres, Genovés i Olleria.
Aquesta situació ha provocat que els nadadors es vegen obligats a compartir carrers saturats, els clubs hagen d’entrenar en espais mínims i els entrenaments de competició es vegen greument afectats.
Una anomenada a l’acció
El Club Natació la Costera s’ha mantingut fort gràcies al compromís dels seus socis, la confiança en els seus tècnics i l’esforç de la seua junta directiva. El club ha demostrat que la natació a Canals és un projecte sòlid i necessari, però ara exigeix una solució definitiva.
Un portaveu de l’entitat va resumir el sentir del club amb contundència: «Estem esgotats de buscar-nos la vida fora, de mendigar carrils i repartir-nos per mitja comarca. Canals necessita una piscina coberta ja. No podem esperar més. És una qüestió d’esport, de salut i de dignitat per a la nostra ciutadania».