Article d’Opinió: Associació Veïnal Casc Antic Digne i Viu «pacificació trànsit en el barri Antic»

Article d’opinió per: ASSOCIACIÓ VEÏNAL CASC ANTIC DIGNE I VIU

Les persones que visiten la nostra ciutat pateixen i observen sorpresos l’infernal trànsit que afecta el nostre Barri antic, “espai protegit” des de 1982. El veïnat d’aquest barri el patim com una plaga bíblica des de dècades i mirem de reüll, i amb enveja, les polítiques de pacificació implementades en altres ciutats del nostre entorn.

És un dels fins de la nostra Associació veïnal: exigir mesures integrals que aborden de manera definitiva solucions a un dels greus problemes que ens afecten en el barri històric, la pacificació del trànsit.
El Govern municipal en els últims mesos ha anat adoptant alguna mesura sobre aquest tema com és el bloqueig del trànsit en la Plaça de la Trinitat per a evitar l’eix d’encreuament d’est a oest per dins del barri. D’altra banda s’anuncia l’opció triada pel Govern municipal de col·locar tres radars de control de velocitat, que ens semblen pocs ja que hi ha altres punts molt importants a controlar com són Sant Pere, pujada a Ardiaca…, només calia consultar.

Des de l’Associació Veïnal entenem que són accions que milloren la situació, no ens posicionarem en la negativa permanent. Això sí, una vegada més hem de dir que aquests desafiaments han d’abordar-se integralment o, per contra, es converteixen en polítiques de pegots. Polítiques d’ocurrències puntuals que no van més enllà d’actuacions de “cartó pedra” per a justificar que s’està fent política. Un simple exemple per a il·lustrar el que s’ha dit, a què ve asfaltar el carrer Sant Joaquim quan tots sabem que cal alçar eixe ferm per a substituir la xarxa d’aigües- de fibrociment i plom-. Fer i desfer malgastant recursos públics? Per cert, asfaltada i mal anivellada.

Des de l’Associació Veïnal donem suport a les polítiques integrals d’actuació en el barri antic.
Tot està inventat en aquest àmbit. Miren al seu voltant i copien eixes mesures ja implementades i que han convertit a aquests barris en veritables oasis en altres ciutats.

És imprescindible realitzar l’exercici intel·lectual de considerar al Barri antic com una microciutat necessitada d’una regulació específica del seu trànsit.

Tots sabem que la gran actuació en eixe sentit –en paral·lel a unes altres- és restringir el trànsit rodat només a vehicles autoritzats i identificats. Una identificació per adhesiu visible en la lluna davantera, identificació de matrícula… Vehicles autoritzats per ser residents en el Barri antic, tindre plaça d’aparcament en ell, tindre en el Barri antic familiars amb mobilitat reduïda, vehicles de càrrega i descàrrega en horaris determinats, per descomptat vehicles d’emergència o qualsevol altra situació que es considere pertinent i a debat.

A partir d’ací i després d’un període d’INFORMACIÓ CIUTADANA per part de l’Ajuntament i la policia, anem a radars de detecció d’infractors i una actuació policial sancionadora per a qui incomplisca la norma.

Actuacions àmpliament contrastades en tantes i tantes ciutats que suposen un pas avant per a recuperar la vida en aquest espai emblemàtic condemnat a mort per les polítiques- actives o absents- urbanístiques implementades en les últimes dècades i que l’Associació Veïnal està disposada a combatre.

El fil conductor, el principi és sempre el mateix: per a abordar la greu problemàtica del nostre barri les actuacions han de formar part d’un Pla integral que construïsca una ciutat amb ànima, amable, neta, sostenible, segura, educadora.

No hay comentarios

Dejar respuesta