Gràcies a la implantació d’aquest servei, els veïns disposen d’un canal directe de comunicació amb l’Ajuntament per a informar sobre els desperfectes localitzats en el municipi. Línia Verda afavoreix l’ús de les «bones pràctiques» mediambientals i en conseqüència, en el desenvolupament d’un municipi sostenible.
MAIG 2025 – Xátiva va implantar el servei Línia Verda l’any 2010. Els veïns d’aquesta localitat han demostrat un molt bon acolliment i prova d’això, és l’ús continu que fan d’aquest.
El tipus d’incidències que més s’han comunicat són aquelles que fan referència a «Neteja» (18%), seguit de «Voreres i Calçades» (10%), «Mobilitat i Seguretat Viària» (9%), «Parcs i Jardins» (8%), «Escombraries» (8%), «Fugues d’aigua» (7%), «Enllumenat» (7%) i «Urbanismes i Disciplina Urbanística» (6%). Hui dia ja s’ha posat solució a 19.223 incidències.
Per a poder utilitzar aquest nou servei és necessari procedir a la descàrrega de l’APP Línia Verda. Per a això, l’usuari accedeix a Google Play o APP STORE en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon intel·ligent (Android/iOS). Una vegada localitzada, es duu a terme la descàrrega de manera gratuïta. A partir d’eixe moment, l’usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.
Per a comunicar una incidència, n’hi ha prou amb punxar sobre el botó «Nova Incidència». Un desplegable amb les diferents tipologies d’incidències apareix en pantalla. L’usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l’APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda donar al botó d’enviar. Una vegada enviada, personal de l’Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l’estat d’aquesta.
A través de Línia Verda, l’usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. N’hi ha prou amb seleccionar l’opció de «Feix la teua consulta». En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d’un equip d’experts en la matèria de forma completament gratuïta.
Al servei Línia Verda també es pot accedir a través del domini www.lineaverdexatova.com. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l’usuari disposa d’un ampli contingut de consulta mediambiental ( guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi etc…).
Línia Verda també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic en el número 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores.
L’Ajuntament de Xátiva se sent molt satisfet dels resultats obtinguts fins a la data i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interés dels veïns pel seu municipi.