Xàtiva presenta el nou Punt Social Engai en el centre històric de la ciutat

La regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Xàtiva, Xelo Angulo, ha presentat aquest matí una sèrie d’activitats que el seu departament va a oferir en el nou punt d’informació que el departament de Benestar Social ha creat en el centre històric de Xàtiva; concretament, en la casa del carrer Engai que l’obra social de Caixa Ontinyent té cedida a l’Ajuntament. La regidora ha estat acompanyada per la psicòloga Leticia Llopis i per l’educador social Daniel Chicano.

Angulo ha destacat que els nous serveis que van posant-se en marxa des del departament, “es fan amb recursos propis i en coordinació amb serveis que ja estaven implantats”. Per a la regidora, “la nova política de Benestar Social d’aquest equip de govern suposa una aposta important per incorporar nous professionals i més recursos econòmics que treballen amb intervenció directa, a peu de carrer, en prevenció, suport emocional i millora de l’autoestima dels usuaris. L’equip de govern recull les propostes dels professionals del departament”. De fet, segons Angulo, en termes globals, el departament ha passat de tenir 11 treballadors a l’inici de legislatura a comptar amb prop de 30 professionals. La regidora ha conclòs afirmant que “la pau social de la ciutat és el que fa que tiren endavant altres polítiques sense que ningú quede endarrerit”.

El nou Punt Social Engai, que s’espera que comence a funcionar a partir de l’1 de març, serà la base des d’on es desenvoluparan activitats com els tallers d’empoderament i benestar psicològic, l’escola de pares i mares i el programa Ganbaru, adreçat a públic infantil. A més a més, el Punt Social Engai comptarà amb un servei de consergeria, matí i vesprada, que facilitarà l’accés i ús de les instal·lacions a les associacions que tenen la seua seu en aquest immoble. La intenció és contribuir a la dinamització de les activitats de les associacions de caràcter social, creant a més nous serveis municipals al centre històric.

El programa de tallers d’empoderament i benestar psicològic proposa la celebració de 4 tallers centrats en aspectes com l’autoestima, la comunicació, l’atenció als cuidadors i la gestió de les emocions. Van dirigits a la població en general, però també als usuaris de serveis socials, amb la finalitat de realitzar un diagnòstic de les necessitats d’aquest col·lectiu per a augmentar l’eficàcia de la intervenció dels equips socials.

Pel que fa a l’escola de pares i mares, és la primera vegada que es posa en marxa una iniciativa d’aquest caire des del departament de Benestar Social. Es tracta d’un recurs de recolzament adreçat a les famílies amb menors que estiguen ateses pels serveis socials municipals. És un projecte de caràcter preventiu que ajuda a la modificació de conductes i a l’adquisició de pautes saludables de dinàmica familiar, que consisteix en 8 sessions de 2 hores per a 20 participants, que arrancaran el proper dimecres dia 7 de març, de 10 a 12 hores.

Finalment, el programa Ganbaru és una iniciativa d’intervenció en xiquets, xiquetes i joves en risc d’exclusió social, que té una durada de 10 mesos i que suposarà una injecció de recursos de més d’11.000 euros. El programa contempla una amplia gamma d’intervencions tendents a reforçar el procés educatiu i d’integració en la societat d’un grup de 20 menors organitzats en 10 alumnes de primària (de 6 a 11 anys) i altres 10 de secundària (de 12 a 16 anys). Entre les activitats a desenvolupar es troben el recolzament escolar, activitats de desenvolupament cognitiu, l’expressió plàstica i corporal, l’esport i altres activitats culturals i mediambientals.

Ajudes per a estada en balnearis

D’altra banda, el Departament de Benestar Social ha informat que ja està obert el termini de sol·licitud de les subvencions del Programa de Termalisme Valencià, per a estades en balnearis de la Comunitat Valenciana, que ofereix la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. Aquestes subvencions, que van adreçades a persones majors, fonamentalment, i a altres col·lectius singulars, poden tramitar-se des de l’oficina Prop ubicada a l’Ajuntament.

No hay comentarios

Dejar respuesta

3 + Trece =