Una dècada al davant del Club Moto-Ruta de Xàtiva

ANTONIO SARRIÓN
President del Club Moto-Ruta Xàtiva. Club organitzador de la carrera

Si l’any passat iniciava aquest escrit contant la satisfacció que em produïa, que com a president del Club Moto-Ruta de Xàtiva, i com un aficionat xativí més a les motos, poder organitzar la competició de motos més antiga d’Espanya en circuit urbà a Espanya, enguany, que complisc, una dècada al davant del Club Moto-Ruta Xàtiva, cal agrair més, si cal, l’ajuda que en més o menys implicació he rebut de membres del club.

Deu anys han passat des que vaig decidir agafar el manillar d’aquest club amb la intenció de continuar la tasca iniciada pels meus antecessors en el càrrec i amb l’afany de millorar aquest esdeveniment del motor a Xàtiva.

Durant aquest temps hem intentat adaptar el club i la carrera, com a objectiu més important, a la demanda que un esdeveniment com aquest necessita per a dur-se a terme en la qualitat que es requereix dins de les possibilitats que tinguem.

És així que, una vegada superada la precipitació del primer premi que vaig presidir, el 59 Trofeu a la fira del 2011, acabat d’aterrar en aquests menesters, ens posarem mans en farina per dissenyar i posar en marxa un munt d’idees que tenim al cap. Noves iniciatives que pogueren tindre cabuda en el desenvolupament dels següents trofeus.

Per destacar alguns cal indicar la instauració dels homenatges que han anat fent-se a pilots guanyadors d’aquest premi i els quals encara són punt de referència. Començàrem al trofeu 60, amb l’homenatge ret a Enrique Escuder, continuant per Andrés Sánchez Marín, Francisco Román “Torpedo”, Pedro cegarra, César Gracia, Champi Herreros, Agustín Pérez Calafat (hijo) i Salvador Gascón que fou l’últim al darrer premi. També cal destacar el que se li va retre l’any passat a Enrique Escuder pel 50 aniversari de la seua primera victòria a Xàtiva, així com als dos inoblidables records celebrats en memòria dels que sempre seran ben recordats, Bernat Martínez el 2015 i a Angel Nieto el 2017. Al tancament d’aquesta edició encara no està concretada la persona que rebrà l’homenatge enguany.

Altres de les innovacions ha sigut la instal·lació de Grades i terrasses VIP, amb distints formats i ubicacions, totes elles durant els últims cinc anys amb variat èxit però amb bona acceptació pels assistents a elles. Una zona reservada a l’organització al local de la Falla República Argentina. També s’ha treballat en l’ampliació i millora de la zona comercial on es poden trobar tendes de merchandasing, material motorista, samarretes i altres materials relacionats. Continuarem treballant en aquests projectes per tal de millorar-los.
No m’oblidaré d’altres iniciatives com l’organització de concursos de fotografia de la carrera, iniciat en 2013 junt amb AFSA i que repetírem el 2014 i el 2016, i que pretenem reprendre per al 70 Trofeu de Velocitat Fira d’Agost al 2021.

També és important recordar l’edició del llibre, “Trofeu de Velocitat Fira de Xàtiva. La carrera urbana més antiga d’Espanya”, editat per Moto-Ruta Xàtiva i realitzat pel periodista Josep Lluís Fitó, on es fa un amplíssim recorregut per la història de la carrera des dels seus inicis i amb reeixida rebuda, donat que ja es troba exhaurit.

També destacaré la innovació que suposa la publicació d’aquesta publicació periodística, que ara té a la mà, el qual s’ha creat amb la intenció d’apropar el màxim possible la carrera de Xàtiva a tots els aficionats que ens visiten cada any.

Sols em resta desitjar que aquest esdeveniment estiga a l’altura que l’aficionat es mereix i agrair a tots aquells que em presten la seua inestimable ajuda per poder, any darrere any, complir aquest somni.

No hay comentarios

Dejar respuesta

6 − 2 =