Representants de l’administració i les AMPA exposen els pros i contres de la jornada contínua a Xàtiva

Representants de l’administració i les AMPA exposen els pros i contres de la mesura

El passat dimarts, la Casa de Cultura de Xàtiva va albergar una taula redona sobre la jornada continua als centres educatius de primària. L’acte, que va comptar amb la presència de la regidora d’Educació, Amor Amorós, formava part de la programació de la I Setmana de l’Educació. La taula redona va estar moderada per Josep Lluís Ribes, subdirector general d’Innovació i Qualitat Educativa de la Generalitat Valenciana. Les ponents que participaren varen ser Marisol Pinilla de la Plataforma en Defensa de la Jornada Continua, i Margarida Vizdómine, representant de FAMPA-València.

taula-redona-educacio2Ribes, com a representant de l’administració autonòmica, va fer una avaluació de l’experiència pilot de la jornada continua en els 31 centres experimentals on s’ha implantat la mesura. El subdirector general va comentar que la jornada continua és una alternativa voluntària, amb un pla educatiu desenvolupat pel mateix centre qui decideix si s’aplica o no, amb un procés en el qual intervenen el claustre de professors, el consell escolar i els pares i mares dels alumnes. Ribes va comentar que la conselleria ha autoritzat ja a 300 centres.

Per la seua banda, Margarida Vizdómine va comentar que cal centrar el debat en la qüestió del temps escolar, expressant la necessitat d’un consens ampli de tota la comunitat educativa. Vizdómine va reclamar la gratuïtat de les activitats extraescolars i va considerar que la desvinculació de l’horari laboral dels docents amb l’horari escolar és allò que més problemes crea als centres, demanant una racionalització d’horaris. Finalment, va afirmar que les AMPA federades com a FAMPA-València no tenen clar que la jornada lectiva siga beneficiosa pera als alumnes, ni per al sistema educatiu.

Per últim, Marisol Pinilla va exposar l’experiència d’un centre de la localitat de Sant Joan d’Alacant on s’ha implantat la jornada continua. Pinilla va valorar molt positivament l’aplicació de la mesura, ja que, al seu parer, els docents poden organitzar millor el seu horari i les seues tasques laborals. La representant de la plataforma va fer un relat detallat de les accions del procés d’implantació de la jornada continua.

Des de la regidoria d’Educació s’ha valorat positivament els resultats de la taula rodona, considerant que el debat va ser enriquidor i que s’ha aconseguit l’objectiu de donar informació dels pros i contres de la jornada continua a les associacions de mares i pares de la ciutat.

No hay comentarios

Dejar respuesta

5 × cinco =