La Diputació presenta en Fitur el seu nou model turístic centrat en el caràcter genuí del territori

La diputada de Turisme, Pilar Moncho, ha explicat que «després de dos anys de gestió, prospecció i anàlisi dels perfils i expectatives dels visitants, hem detectat que el nostre principal reclam som els valencians»

El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, la vicepresidenta Maria Josep Amigó, i la diputada de Turisme i vicepresidenta del Patronat, Pilar Moncho, han aprofitat la jornada dedicada a la província de València en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) per a presentar el ‘Mètode Valencià’, un nou model de gestió turística basat en l’hospitalitat de les valencianes i els valencians, i centrat en la idiosincràsia del territori, el caràcter genuí de la cultura i l’ampli patrimoni dels pobles i ciutats de les comarques valencianes.

fitur-diputacion-3-diaridigital.esEl president, Jorge Rodríguez, ha incidit en que el turisme constitueix «un motor de desenvolupament i dinamització econòmica per als municipis de la província de València». Un fet que «justifica la presència de la Diputació de València en una cita de la rellevància de Fitur, la qual permet donar a conèixer al món els diferents atractius de que disposen els nostres pobles i ciutats, no solament els ací presents, sinó també tots i cadascun dels que integren el territori valencià».

En relació al nou model turístic en el qual es ve treballant des de la Corporació provincial, Rodríguez ha subratllat que aquest «va més enllà del sol i platja, una opció que forma part d’una oferta molt més àmplia», i que es configura a partir de tres eixos, segons ha explicat. En primer lloc, «ajudar els municipis a mantenir en millor estat les seues infraestructures i posar en valor els recursos naturals, culturals, tradicionals i gastronòmics que atresoren», per a la qual cosa el Patronat pressuposta una partida anual propera als quatre milions d’euros. Així mateix, «promovent un turisme de proximitat, no sols de visitants, que implique als valencians i les valencianes en el manteniment i difusió dels recursos turístics».

fitur-diputacion-2-diaridigital.esI finalment, mitjançat la col·laboració amb altres administracions. En aquest punt, Jorge Rodríguez ha citat els Plans de Dinamització i Governança Turística desenvolupats en col·laboració amb l’Agència Valenciana del Turisme (AVT), «els quals han permès posar en funcionament projectes concrets en un total de huit comarques valencianes. Un primer pas per tal de completar la xarxa turística comarcal, capaç de generar productes turístics òptims i sostenibles en el temps».

En aquest sentit, Jorge Rodríguez ha avançat que des de la Diputació «s’està treballant en la implantació d’un model turístic que no fia la seua sort a l’atzar o a l’oferta tradicional, sinó que busca consolidar productes estratègics que respecten i cuiden el conjunt dels nostres recursos, a més de millorar l’oferta turística dels nostres municipis».

Reclam turístic d’excel·lència

En una línia molt semblant s’ha expressat la vicepresidenta, Maria Josep Amigó, qui ha destacat la contribució de la Corporació provincial «per a situar la manera de viure dels valencians i les valencianes, el nostre “easy leaving”, com a reclam turístic d’excel·lència». I per això, ha advocat pel «treball continu i coordinat» que es ve realitzant des del Patronat, Turisme València i l’Agència Valenciana de Turisme amb un gran nombre d’agents d’àmbits molt diversos en la implantació «d’una estratègia integral», basada en «potenciar la programació cultural de qualitat als nostres pobles i ciutats, la posada en valor del patrimoni artístic i històric, i la recuperació dels espais naturals autòctons».

«Vindre a casa nostra és una experiència irrepetible», ha enfatitzat la vicepresidenta. I perquè continue sent així, Maria Josep Amigó ha posat èmfasi en la necessitat d’apostar per una promoció turística «basada en la construcció d’espais per a la ciutadania, en la transmissió d’un conjunt de valors que volem compartir amb tots els nostres visitants, que volen conèixer, en definitiva, casa nostra». Una estratègia integral, el Mètode Valencià, que «supera divisions i permet projectar la identitat valenciana cap a l’exterior amb tot el nostre potencial», ha subratllat Maria Josep Amigó.

Per la seua part, la diputada de Turisme i vicepresidenta del Patronat, Pilar Moncho, ha explicat que «després de dos anys de gestió, prospecció i anàlisi dels perfils i expectatives dels visitants del territori, hem detectat que el nostre principal reclam som nosaltres, els valencians, una societat que ha fet de la seua manera de fer les coses una virtut i focus d’atracció».

De la mateixa manera, Moncho ha destacat que «aquesta manera de viure ve de lluny i molts altres abans que nosaltres la varen saber exportar al món, personatges rellevants de la història com la família Borja, el compositor Martí i Soler, o l’arquitecte Rafael Guastavino, que ja varen emprar el que hem convingut a anomenar el ‘Mètode Valencià’, un mètode arriscat però interessat en el futur i en la construcció de projectes integradors, per convertir el sector turístic en un motor econòmic competitiu, amb la participació de tots, agents, visitants, prescriptors, institucions i empreses», ha conclòs la responsable de l’àrea de Turisme.

No hay comentarios

Dejar respuesta

tres × uno =